راهنمای خرید ترامپولین

  1. بلاگ
  2. راهنمای خرید ترامپولین

راهنمای خرید ترامپولین

مقدمه

چه ترامپولینی بخرم ؟ گرد یا شش ضلعی ! فنری یا کشی ! حفاظ دار یا بدون حفاظ ! تاشو یا ثابت ! این سوالاتی است که در هنگام خرید ترامپولین در ذهن ایجاد می شود. در این راهنمای خرید ترامپولین که توسط پشتیبانی مکسول اسپرت تهیه شده، به تمام این سوالات با جزئیات پاسخ داده شده است.

ترامپولین شش ضلعی یا گرد ؟

ترامپولین شش ضلعی اغلب برای تمرینات ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دسته ترامپولین کمک می‌کند تا ورزشکار در زمان پرش بدن خود را به این طرف و آن طرف هدایت کند. همچنین از دسته می‌توان برای جهش های بلندتر استفاده کرد. نوع شش ضلعی، اغلب کشی و تاشو است. بنابراین تفاوت اول این دو نوع تاشو بودن آن است (البته ترامپولین گرد تاشو نیز موجود است). همچنین این نوع محصول از نیرو محرکه‌ی کش برای پرش استفاده می‌کنند و قطر آن یک متر است. برای متوجه شدن تفاوت نوع کشی و فنری به بخش “ترامپولین فنری یا کشی” مراجعه کنید. 

اجزای ترامپولین دسته دار

می‌توانید قیمت و مشخصات دقیق محصول شش ضلعی را در این لینک مشاهده نمایید.

آخرین تفاوت نوع شش ضلعی با ترامپولین گرد ، دسته دار بودن آن است. می‌توانید تمرین بر روی این محصول را در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

 

 

ترامپولین‌های گرد متداول‌ترین ترامپولین‌های بازار می‌باشند که در دسته‌ی ترامپولین خانگی قرار می‌گیرند. از این نوع برای سرگرمی، ورزش و تفریح کودکان و بزرگسالان استفاده می‌شود. قطر ترامپولین خانگی از 90 تا 450 سانتیمتر می‌تواند باشد. این نوع شامل یک فریم فولادی گرد است که پایه‌ها زیر آن قرار می‌گیرند.

نحوه بسته شدن پایه ترامپولین

همانطور که در تصویر بالا نمایش داده شده، پایه ها به صورت پیچی به فریم بسته می‌شوند. 

ترامپولین فنری یا کشی ؟

از دیدگاه فنی میزان پرش ترامپولین کشی اندکی بیشتر از نوع فنری می باشد. از سوی دیگر تحمل وزن نوع فنری بیشتر از کشی است. برای متوجه شدن تفاوت پرش این دو محصول می توانید ویدئوی زیر را مشاهده نمایید.

اما به طور کلی کش طول عمر کمتری نسبت به فنر دارد. نمونه ای از این محصول در زیر نمایش داده شده است.

کش های ترامپولین دسته دار

به طور کلی ترامپولین‌های فنری در بازار قالب هستند و محصول بیشتری برای آن‌ها ارائه می‌شود.

حفاظ دار یا بدون حفاظ ؟

قطعا زمانی که صحبت از بپر بپر کودکان به میان می‌آید، احتمال زمین خوردن اولین مسئله‌ای است که ذهن والدین را به خود مشغول می‌کند. باید این نکته را در نظر داشته باشید که ترامپولین خانگی پرش کمتری نسبت به ترامپولین‌های شهربازی دارد. دلیل این امر مساحت کمتر صفحه پرش آن است. بنابراین خطر افتادن از آن کمتر است.

اگر قصد دارید ترامپولین را در محیط های پوشیده شده با فرش، موکت و یا فوم تاتامی قرار دهید، بدون هیچ نگرانی از ترامپولین خانگی بدون حفاظ (قطر 90 تا 150 سانتیمتر) استفاده کنید. این نوع محصول دارای ارتفاع بین 25 تا 30 سانتیمتر از زمین تا صفحه پرش است. بنابراین افتادن از این ارتفاع در صورتی که کفپوش نرمی زیر آن باشد آسیبی به فرزند شما نمی‌رساند.

دختری در حال بازی روی ترامپولین

همچنین ترامپولین‌های خانگی دارای یک کاور ضخیم و از بالا و پایین است که صدای پرش را کاهش می‌دهد. این ویژگی برای آپارتمان‌ها و محیط‌های بسته مهم است.

اما اگر قصد دارید ترامپولین را در حیاط و یا محیط‌هایی که اجسام خارجی در نزدیک آن قرار دارد، نصب کنید، از ترامپولین حفاظ دار استفاده کنید. ترامپولین‌های قطر 150 به بالا دارای حفاظ می‌باشند و ارتفاع صفحه‌ی پرش آن از زمین حدود 40 سانتیمتر است. لازم به ذکر است که اضافه شدن حفاظ به ترامپولین موجب افزایش قیمت آن خواهد شد.

ترامپولین کودک در مهد کودک

ترامپولین تاشو یا ثابت ؟

ترامپولین تاشو برای افرادی که نیاز به جابه‌جایی مداوم دارند و یا مکان‌هایی که فضای کمی در دسترس است مناسب می‌باشد. بعد از تمرین و یا بازی می‌توان ترامپولین را جمع کرد. البته باز کردن صفحه، بستن پایه‌ها و نصب کاور اندکی زمان بر است (حدود 10 دقیقه). نمونه‌ای از این نوع محصول را در زیر مشاهده می‌کنید.

ترامپولین تاشو

اغلب ترامپولین‌های تاشو با توجه به محدودیت‌های فنی دارای قطر کمی هستند. بنابراین اگر می‌خواهید قطرهای بزرگ تر از 150 سانت را تهیه کنید، ویژگی تاشو بودن را باید نادیده بگیرید. البته تمام ترامپولین‌های بالای 150 سانتیمتر قابلیت باز و بسته شدن دارند. اما نوع باز شدن آن‌ها متفاوت است و زمان باز و بسته کردن آن زیاد است. لازم به ذکر است تاشو بودن موجب افزایش قیمت محصول خواهد شد.

در ترامپولین ثابت صفحه پرش قابل جمع شدن نیست. در نوع ثابت تنها می‌توان پایه‌ها را، که به صورت پیچی به صفحه پرش بسته شده، جدا کرد و آن را کنار دیوار و یا در کمد دیواری قرار داد.

صفحه پرش ترامپولین

این محصول قطرهای مختلفی دارد و هر کدام برای کاربردهای خاصی طراحی شده است. از این وسیله می‌توان برای تفریح یا ورزش استفاده کرد.

جمع بندی

  1. ترامپولین‌های گرد و شش ضلعی از نظر کارایی تفاوتی ندارند. قطر ترامپولین گرد از قطر 90 تا 450 سانتیمتر است . ترامپولین شش ضلعی تنها با قطر 1 متر در بازار موجود است و دارای دسته می‌باشد.
  2. ترامپولین کشی اندکی پرش بیشتری دارد و جهش‌های آن نرم تر است. اما از نظر فنی طول عمر ترامپولین فنری بیشتر از نوع کشی است. هر دو نوع فنری و کشی ممکن است دچار پاره شدن کش و یا شکستن فنر شوند؛ اما به طور کلی نوع فنری 10 تا 20 کیلوگرم وزن بیشتری نسبت به نوع فنری مشابه تحمل می‌کند.
  3. اگر قصد استفاده از ترامپولین در منزل (محیط پوشیده شده با فرش، موکت و یا فوم تاتامی) را دارید، از ترامپولین خانگی بدون حفاظ استفاده کنید. اما اگر قصد دارید ترامپولین را در محیط‌های پارکی و روی زمین سخت نصب کنید، از محصول حفاظ دار استفاده کنید.
  4. ترامپولین تاشو دارای قطر کمی است و این ویژگی موجب افزایش قیمت ترامپولین می‌شود. اگر محدودیت فضا ندارید، از ترامپولین‌های ثابت با صفحه پرش گرد استفاده کنید.

در نهایت انواع ترامپولین بر حسب قطر، مشخصات و کاربرد در جدول زیر خلاصه شده است.

قطر

(سانتیمتر)

تحمل وزن

(کیلوگرم)

ویژگی و کاربرد
90 80 تمرین ورزشی تک نفره

بازی یک کودک

100 90 تمرینات ورزشی تک نفره

بازی یک کودک

120 110 تمرینات ورزشی دو نفره

بازی کودکان

150 130 تمرینات ورزشی چند نفره

بازی کودکان

100

(دسته دار)

100 تمرینات ورزشی تک نفره
150

(حفاظ دار)

160 مهدکودک ها

مدارس

برای مشاهده قیمت انواع ترامپولین به صفحه محصول زیر (لینک) مراجعه نمایید. 

می‌توانید انواع خارجی این محصول را در این لینک مشاهده نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره تخصصی بیشتر با پشتیبانی مکسول تماس حاصل فرمایید.

خراب شدن ترامپولین

اگر ترامپولین شما خراب شد باید چکار کنید؟ در سال‌های گذشته اگر فنر ترامپولین می‌شکست یا کش آن پاره می شد یا کفی ترامپولین سوراخ می‌شد، دیگر نمی‌توانستید از آن استفاده کنید. گروه مکسول به عنوان تخصصی ترین تولید کننده‌ی ترامپولین، با توجه به این ضعف در بازار اقدام به ارائه خدمات تخصصی تعمیر ترامپولین کرده است. در حال حاضر مکسول تنها شرکتی است که تجهیزات یدکی ترامپولین را تامین و اقدام به تعمیر ترامپولین می‌کند. با توجه به آن که تعمیر بخش‌های مختلف ترامپولین تخصصی بوده و به تجهیزات و ابزار لازم جهت این کار نیاز دارد، این خدمات در تولیدی مکسول انجام می‌شود. می‌توانید در صفحه‌ی زیر اطلاعات بیشتری درباره خدمات تعمیر ترامپولین به دست آورید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

برای ارسال دیدگاه وارد شوید

فهرست