راهنمای خرید کربنات منیزیم ورزشی

  1. بلاگ
  2. پودر ضد تعریق ورزشی
  3. راهنمای خرید کربنات منیزیم ورزشی

راهنمای خرید کربنات منیزیم ورزشی

معرفی بهترین کربنات منیزیم ورزشی

اگر شما به دنبال خرید یک پودر کربنات منیزیم مناسب برای ورزش هستد، می توانید در مدت 5 دقیقه مطالعه این مقاله از مهم ترین نکات خرید کربنات منیزیم ورزشی آگاه شوید. پس شروع می کنیم.

کربنات منیزیم یک پودر سفید رنگ است که ورزشکاران برای کاهش تعریق و جلوگیری از لغزش آن را به دست خود می زنند. پس یک پودر کربنات منیزیم با کیفیت باید پوست را به خوبی در حین تمرین خشک نگه دارد و موجب افزایش اصطکاک دست شود. هر یک از این عوامل به ویژگی های مختلف کربنات منیزیم بستگی دارد. در زیر به هر یک پرداخته شده است.

  • قدرت خشک کردن پودر کربنات منیزیم
  • قابلیت ضد لغزشی کربنات منیزیم ورزشی
  • بهداشتی بودن پودر کربنات منیزیم

قدرت خشک کردن پودر کربنات منیزیم

قدرت خشک کنندگی پودر کربنات منیزیم به عوامل زیر بستگی دارد.

  1. خلوص کربنات منیزیم: برای آن که یک پودر کربنات منیزیم بتوان تعریق بدن ورزشکار را جذب کند باید خلوص بالایی داشته باشد. با توجه به آن که تنها چند گرم از کربنات منیزیم ورزشی روی پوست ورزشکار است، اگر خلوص آن پایین باشد نمی تواند آب را به خوبی جذب کند. بهترین نوع کربنات منیزیم دارای خلوص بالای 99/9 درصد است.
  2. دانه بندی کربنات منیزم: هر چه کربنات منیزیم دارای دانه بندی ریز تری باشد، مقدار بیشتری از آن به پودت دست چسبیده و موجب خشک تر شدن پوست حین تمرین می شود.
  3. نحوه نگهداری کربنات منیزیم: واضح است که کربنات منیزیم یک پودر جاذب رطوبت است. از سوی دیگر در هوای اطراف ما رطوبت حضور دارد. بنابراین اگر کربنات منیزیم در بسته بندی نامناسب نگهداری شود، پس از مدتی قدرت جذب رطوبت را از دست می دهد.

نمونه یک پودر با کیفیت کربنات منیزیم ورزشی مکسول است که دارای خلوص 99/9 است.

پودر کربنات منیزیم

رنگ سفید کربنات منزیم مکسول را در تصویر بالا مشاهده می کنید. کاملا سفید بودن پودر کربنات منیزیم مکسول نشان دهنده خلوص بالای آن است.

قابلیت ضد لغزشی کربنات منیزیم ورزشی

همانطور که پیشتر اشاره شد کربنات منیزیم باید علاوه بر قابلیت جذب آب، از لغزش بین دست و وزنه و یا هالتر جلوگیری کند. کربنات منیزیم خود یک پودر است. اگر چه مقداری از آن روی پوست قرار می گیرد و موجب خشک تر شدن آن می شود، اما نوع پودری آن نمی تواند موجب عدم لغزش شود. قابلیت نوع پودری در کاهش لغزش به دلیل خشک کردن پوست است. در برخی ورزش ها از جمله صخره نوردی و ژیمناستیک ویژگی عدم لغزش بسیار مهم است. بنابراین این ورزشکاران به بالاترین کیفیت پودر کربنات منیزیم نیاز دارند.

مایع کربنات منیزیم مکسول دارای بالاترین کیفیت می باشد. این محصول علاوه بر خلوص بالاتر از 99/9 درصد که موجب خشک کشدن پوست می شود، به خوبی روی دست می چسبد. این چسبندگی موجب می شود تا وزنه و هالتر کاملا در دست ورزشکار فیکس شود.

کربنات منیزیم ورزشی مایع مکسول علاوه بر خواص ذکر شده، دارای اسانس خوش بو کننده می باشد. استفاده از اسانس در کربنات منیزیم موجب می شود تا علاوه بر خوش بو شدن پوست، بوی تعریق بدن نیز خنثی شود. ویدیوی استفاده از این محصول ضد تعریق مایع در زیر مشاهده می شود.

بهداتشی بودن پودر کربنات منیزیم

در مبحث بهداشت پودر کربنات منیزیم باید به موارد مختلف دقت شود. پودر کربنات منیزیم ضد تعریق به عنوان یک محصول ورزشی که به صورت مستقیم با پوست تماس دارد، باید تمام استانداردهای بهداشتی را پاس کند. از مهم ترین استانداردهای کربنات منزیم ورزشی pH (به صورت پ هاش خوانده می شود) آن می باشد. این پارامتر نشان دهنده میزان اسیدی بودن ماده است. بهترین کربنات منیزیم ورزشی دارای pH نزدیک به خنثی است. کربنات منیزیم مکسول دارای pH نزدیک به خنثی بوده و این مورد با دستگاه های تخصصی اندازه گیری می شود.

ویژگی بعدی مربوط به ترکیبات موجود در کربنات منیزیم است. نباید از گرید کربنات منیزیم صنعتی برای کاربرد ورزشی استفاده شود. کربنات منیزیم بهداشتی دارای خلوص بالاتر از 99/9 درصد است. همانطور که پیشتر اشاره شد، کربنات منیزیم ورزشی مکسول نیز دارای خلوص 99/9 درصد می باشد که این مطلب نشان دهنده آن است.

 

جمع بندی

در این مطلب ویژگی های کربنات منیزیم خوب بیان شد. همانطور که در این مطلب بیان شد، یک کربنات منیزیم خوب باید دارای خلوص بالا باشد که موجب افزایش قدرت خشک کنندگی آن روی پوست می شود.

از سوی دیگر کربنات منیزیم مایع به دلیل کاملا روی پوست چسبیده و موجب می شود که کوچکترین لغزشی روی دست ایجاد نشود. این ویژگی برای ورزشکاران ژیمناستیک و صخره نوردی از اهمیت برخوردار است.

کربنات منیزیم مکسول با خلوص بالا، کیفیت مناسب و بسته بندی عالی ارائه می شود. برای خرید کربنات منیزیم ورزشی می توانید از فروشگاه مکسول اسپرت اقدام کنید.

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه وارد شوید

فهرست